Børne- og ungdomskulturens kommunikationsmønstre er multimodale.
Børn og unge ind- og udtrykker sig igennem billede, lyd, tekst og bevægelse i samspil, når de kommunikerer med hinanden og når de tilegner sig viden udenfor skolen. Forskning viser at det smitter på deres personlige læringsstrategier.
Lærere og pædagoger efterspørger fagligheden til at møde, og aktivt understøtte, eleverne og de nye læringsstrategier som de bærer med sig fra deres egen (medie)kultur.
Efterspørgslen går på:
den produktionsorienterede faglighed - hvordan laver man film, hvordan animerer man, og hvordan arbejder vi med de enkelte elementer som lyd, billede, bevægelse, historiefortælling, ideudvikling, proceshåndtering osv.
den didaktiske udfordring - hvordan arbejder vi didaktisk med den produktionsorienterede faglighed ind i skolens fag-fagligheder, så tilgangen løfter de enkelte fag og eleverne profiterer af metoden.
I ALL afdelingen arbejder vi med de produktionsorienterede fagligheder og de didaktiske udfordringer i praksisfællesskaber.
Se film om vores filosofi